Nettstedet ditt er et av de viktigste markedsføringsverktøy for virksomheten din. Den tjener som et speilbilde av en fysisk virksomhet for internettbrukerne. Tenk på det: Når du vil lære mer om et selskap, vender du vanligvis til Google og søker og til slutt havner på deres nettside. Det samme gjelder for produktene og tjenestene du leter etter.
Hjelp dine brukere med engasjerende innhold
Som et webdesign- og markedsføringsfirma, når noen søker etter Nooma, vil de vanligvis lande på vår nettside som hovedkilde for å lære om våre tjenester og vårt arbeid.
Nå, for ethvert selskap som tilbyr tjenester, vil brukerne uunngåelig vende seg til tidligere klienter og case-studier av et nettsted. Så mye informasjon er oppnådd av brukere som leser på et nettsted: hvilke brukere som ser og leser, formidler oppfatningen av firmaet eller merket i brukerens beslutningsprosess. Ifølge Statista forventes over 2 milliarder mennesker å kjøpe varer og tjenester på nettet innen 2019. Derfor er det viktig at du har det beste innholdet på nettstedet ditt, slik at nettstedet ditt fungerer som ditt viktigste markedsføringsverktøy.
Det er selvsagt viktig at på hovedside er skrevet på en engasjerende måte, men virksomheter som blogger&/skriver artikler regelmessig har vanligvis 67% flere potensielle kunder enn de som ikke gjør det. Publisering av et blogginnlegg eller artikkel minst 4 ganger i uken kan føre til økt trafikk på nettstedet, kan bygge nettsideautoritet og kan gjøre det mulig for leserne å engasjere seg i virksomheten din ved å legge igjen kommentarer, samt dele verdifullt innhold med andre brukere via sosiale medier .

Hvis nettstedet ditt ble bygget riktig, er nettstedet ditt mobil-tilpasset. Du lurer kanskje på hvorfor dette er en av grunnene til at et nettsted er det viktigste markedsføringsverktøyet. Vel, etter hvert som flere og flere brukere surfer på nettet på smarttelefoner (mer enn desktop bruk nå, ifølge Google), er det viktig å ikke gå glipp av muligheter for nye kundeemner ved ikke å ha en responsiv (mobiltilpasset) nettside. Enda bedre, et fullt optimalisert mobil-responsivt nettsted vil bli belønnet av Google, og dermed vil nettstedet ditt rangere høyere i søkemotorer. (Den omvendte er også sant: Google har annonsert at de vil straffe nettsteder som ikke oppfyller deres AMP-standarder.) Høyere rangering betyr selvsagt høyere synlighet for nettstedet ditt og flere muligheter for vekst.